Naiset nousivat  bussiin Salmisaaren pysäkiltä ja menivät istumaan taakseni. Hienotunteisena ihmisenä en tietenkään höristä korviani kuullakseni, mitä ihmiset keskenään keskustelevat. Toinen naisista napsautti laukkunsa auki.
- Ostin sille pienelle tuliaisiksi tämmösen suklaapatukan, hän kuului sanovan. - Se aina niin odottaa sitä. Ne taitaa pitää sitä vähän nälässä.
- Joo,  kun minä vein sille viime kerralla suklaata, olin vasta avaamassa paperia, kun se jo tuli niin ahneesti hamuamaan, että melkein purasi mua sormeen, toinen valitti.
- Ne syö itte molemmat päivällä töissä eikä enää illalla viitti tietysti laittaa sillekään ruokaa.

Olin jäykistynyt paikalleni. Olkoon toisten asioihin puuttumista, mutta tästä täytyy kyllä tehdä ilmoitus lastensuojeluviranomaisille! Olin jo miettimässä, mitä tekisin.
- Mutta kyllä sen karva kiiltävä on ja muutenkin se näyttää ihan hyväkuntoselta, lisäsi toinen naisista.

mm haastoi minut kertomaan jonkin bussimuiston. Tämä oli Helsingistä, jossa julkinen liikenne pelaa ja muistoja kertyy.  Maallekin menevissä busseissa kerryttäisin mielelläni muistoja, mutta on vähän mennyt surulliseksi, yhtään vakiovuoroa mökille ei enää ole, vaikka busseja jyrryyttää ohi melkein nurkkaa hipoen.

Kenellä olisi bussimuistoja? Kittyfane  juuri kertoi yhden krapuna - olisiko kahil77:llä jokin bussimuisto?