...hyötyvät varmaan aamuisista rankkasateista. Ensimmäiset kantarellimaistiaisetkin vähän isommista on kyllä jo saatu.
Salamoi, jyrisi ja satoi tosiaan aika lailla, mutta sähköt säilyivät. Näin pakastusaikaan se on iso helpotus, etenkin kun pakkanen alkaa olla jo aika täysi. Tilaa pitäisi oikeastaan saada pikapuoliin lisää:



Vatukoksi muuttunut aukko on silmämääräisesti arvioiden ainakin neljän hehtaaria, joten tittelini on jatkossa enimmäkseen marjanpoimija.

Eläkeläisten titteleistä ovat kirjoittaneet Kemppinen ja
Obeesia.
Olen omaksunut jonkinlaiseksi henkilökohtaiseksi huumoriksi valita tittelini tilanteen mukaan. Palautetta lähettäessäni olen ollut esimerkiksi lukija, kuuntelija ja juustonsyöjä. Ennen olin joskus mummo in spe, mutta nyt olen saanut ylennyksen pelkäksi mummoksi.
Toimittaja olen, kun harrastelehteni toimittajana otan yhteyttä johonkuhun.Toimittajaksi esittäydyin viimeisessä työpaikassanikin, kun tein lehteen juttua. Virallisia titteleitä oli kaksi, mutta niitä en ole käyttänyt sen jälkeen, kun palkanmaksu loppui. Muita kalskahtavia titteleitä ei ole.

Virallisissa yhteyksissä olen ollut eläkeläinen ja muutenkin aina, kun se tietää alennusta. Joskus kysytään, mitä teen työkseni ja silloin kerron olevani "jo eläkkeellä". Yleensä ymmärtävät ihmetellä, että "jo" ja nautin kovasti kohteliaasta ihmettelystä. Jos se kuulostaa oikein vakuuttavalta, saatan ylpeänä ilmoittaa ikänikin - kertomalla sitä paitsi, mitä seuraavaksi täytän.

Kuolinilmoituksen titteli voisi muodostua ongelmaksi, mutta otan mallia yhdestä ystävättärestä ja esitän, ettei mitään ilmoitusta laiteta.