Kuluttajavirasto selvittää Soneran kahden megan laajakaistan pakkomyyntiä, hyvä.
Minä hankin syksyllä pakkomyynnin edessä yhden megan kiinteän laajakaistan tilalle yhden megan mokkulalaajakaistan. Sen saa kätevästi siirrettyä maalle ilman tuskastuttavaa byrokratiaa.
Mutta kun vertaa sitä entiseen yhden megan liittymään, niin ei se kyllä sitä  nopeudeltaan vastaa.
Ja ikävä kyllä, yhteys putoilee lisäksi kaiken aikaa päältä pois. Kommmenttini - etenkin silloin kun yhteys katkeaa kesken pankkiasioinnin - on aika väkevää. Mokkulassa tuskin on vika, se näyttää koko ajan tekevän jotain. Oletan, että kysymys on matkapuhelinverkosta.

Valittelin keväällä myös sitä, että kaupunginosan oikea posti lopetettiin ja palvelut siirtyivät alkukesästä naapurikaupunginosan marketiin. Se ehti lopettaa joulun alla ennen kuin puolta vuotta oli kulunut. Itella etsiskelee tiedotteensa mukaan uutta asiamiespostia. No, lähin oikea posti - jossa muutenkin kaikki vaativammat postiasiani hoidin - on pienen bussimatkan päässä.
Helsingissä julkinen liikenne sentään pelaa - jotain myönteistäkin sanoakseni.