Koneessa on taas haittaohjelma huolimatta mielestäni parhaasta mahdollisesta tietoturvasta. Ja hidastuakin kone on alkanut – taas kerran – vaikka se on alle kaksivuotias. Windows rupeaa jatkossa kuulemma tukemaan vain uutta 8-versiotaan.

Otan nenästä kiinni ja hyppään tuntemattomiin vesiin: vaihdan Linuxiin. Olen ajatellut sitä jo aikaisemminkin, mutta koska olen tumpelo, vaihtaminen on jäänyt. Nyt olen ilmoittautunut työpajaan, jossa itseäni viisaammat katsovat perääni. Tosin ongelmaksi jää, miten opin elämään kokonaan uuden käyttöjärjestelmän kanssa, Windowsia olen käyttänyt jostakin 80-luvun loppupuoliskolta alkaen. Mahdollisesti muutos tulee olemaan tuskallinen. Mahdollisesti häviän Blogistanista. Mutta menem minä vaan, vaikka jalkoja perässä kopalla tuotas, kuten toinen ns. entinen tyttö asian minunkin puolestani aikoinaan muotoili.